lauantai 27. elokuuta 2011

futbaaall

hepsan taas!

Tanaan oli ensimmainen peli, tai oikeastaan scrimmage eli harjotuspeli mut hienoa se oli silti. Ens torstaina eka oikea peli, reenia reenia.

Nyt oon huomannut etta alan pikkuhiljaa sopeutua tanne, koti&perhe tuntuu luonnolliselta, kielikin sujuu jo melko hyvin. Saa nahda kuinka kauan menee ns. aksentin katoamiseen. Tuntuu etta lausuisin sanat oikein, mutta silti uusia ihmisia tavattaessa ensimmainen kysymys on etta mista oon kotoisin. Piiikkuhiljaa.

Niiin ja lisasin pari videota, kuvia tulee jahka kerkean niita ottaa.

1st time tubing

keskiviikko 24. elokuuta 2011

set! go! HIT!

Dodiin pitkasta aikaa taas. Aika menee nopeesti, huomenna tulee tayteen viikko taalla.

Paljon on tapahtunu, alotin amerikkalaisen jalkapallon, missa olin aluks ja oon vielakin aivan kujalla. Harjotuksia on 5 kertaa viikossa kahdesta seitsemaan. Eli viisi tuntia hauskaa per paiva. Pelipaikka selvilla mutta vastoin kaikkia odotuksia, peli on kaikkea muuta kuin paatonta matkimista. Tai no onhan sitakin mutta suurimmaks osaks se on alysta kiinni. Pelipaikka selvilla, pelaan wide receiverina, eli tyyppina joka kipittaa niin lujaa kun pystyy ja nappaa pallon kiinni. Tanaan harjotuksissa tays success coachin silmien edes, katotaan jos joskus vaikka paasis joukkueeseen. Nooh huomenna lisaa ja niin, ekoissa reeneissa multa ja yhelta toisella pollittiin lompakot, ei kiva.

Tanaan kaytiin valkkaamas aineita kouluun, otin kaikkea niiin amerikkalaista kun olla voi mm. amerikan historiaa, amerikan lakeja, amerikan yhteiskuntaoppia, amerikkalaista kirjallisuutta ja niin jazzia. Ohmama.

Ps. kuvia tulee, nyt hankalaa koska mun omaa macbuukille ei ole wlania niin joudunpi kayttaa perheen yhtesta konetta, siks ei oo aakkosiakaan.


perjantai 19. elokuuta 2011

Coast to coast

Paljon tapahtunu viimesen parin paivan aikana. Eilen aamulla piti jattaa NYC ja uudet kaverit taakse ja jatkaa kohti varsinaista matkaa. Paiva oli ihan tajuttoman pitka ja lennoissa meni reilu 8 tuntia. Illalla sit tapasin viimein perheeni, aidin, isan ja kaks veljea. Kaikki ihan tajuttoman ystavallisia. Ajettiin Portlandista ja mentiin samantien syomaan Calamity Janeen, paikalliseen hampurilaisravintolaan, kingsize annoskoilla tietty. Illalla viela ilta-ajelut hostveljen kanssa truckilla. Taala amerikassa kellaan ei oo autoa, kaikilla on rekka.

"Dude in here nobody has a car, everyone has a truck!"

Tanaan seikkailtiin Jedin kanssa koko paiva. Oltiin tubettamas joella, josta tuleepi video tanne. Heitin vahan kuperkeikkaa joessa mut ei se mitaan, hauskaa oli! Tapasin muutamia kavereita ja kaytiin tsekkaamas koulu. Huomenna Epic Tube Trip+kaverin synttarit, oh yeah!

keskiviikko 17. elokuuta 2011

tiistai 16. elokuuta 2011

Big apple!

Aika menee ihan sairaan nopeasti, vaikea kuvitella että jo ylihuomenna lähdetään. Siitähän se matka vasta alkaa.

Mutta joo, ollaan oltu EmpireStateBuildingissa, mikä oli aivan mahtava kokemus yöllä. Koettiin siinä samalla myös Times Square yöllä, josta tuleepi kuvia mahdollisimman pian!

Ollaan oltu "shoppailemassa" eli kävelemässä nykin keskustassa kaatosateessa. Napattiin taksi ja mentiin 5.th avenuen apple storeen, ihan jees paikka. Eilen mentiin jenkkien valtavaan ostoskeskukseen, mistä löydettiin vihdoin ja viimein SE KFC!

Miikan kans puoliks valtava bucket, ei selvitty. :(

Tona päivän olin niiin lähellä etten olis ostanu applea, olin jo ostohurmoksessa kone kädessä. Annoin kortin maksua varten ja ikihymy applemyyjä sano ettei toimi. Uudestaan, ei vieläkään. Tänään sit mentiin uudestaan Applestoreen käteisen kanssa ja padam, tässä sitä kirjotellaan uudella koneella.

Ja jep, olin ennen applevihaaja ja ehkä vähäsen vieläkin, mutta on tämä kilon painava kannettava vaan loistava. Ja halvempi kuin Suomessa. :)


e. tultiin just hudson-jokilaivalta limusiinilla kampukselle!

lauantai 13. elokuuta 2011

Ihan mahtavaa taas. Pelattiin baseballia, ja jopa voitettiin wuhuu! Koitan lisata mahdollisimman pian kuvia, mutta nyt on vahan hankalaa kun joutuu kirjastossa ja kavereiden koneilla kirjottelemaan.

Nyt iltakavelylle keskustaan, ja paastaan Empire State buildingiin!

See ya!

perjantai 12. elokuuta 2011

NYC

Norjalaisen kaverin koneella kirjotan, just tultiin pelaamasta amerikkalaista jalkapalloa. (coachina entinen liigatason kapteeni ;) ) Vaikea laji mutta opittiin nopeesti, ihan mahtavaa! Nyt syømææn ja heilumaa parvekkeelle mistæ nækyy Manhattan.

keskiviikko 10. elokuuta 2011

pian!

Kaikki valmista, kaverit hyvästelty, viimeset kyläringit ajettu ja kirkkiskahvit chillattu.

Huhhuh pian sitä mennään.

Ikävä tulee. :')

tiistai 9. elokuuta 2011

TJ 1!

Dodiiin huomenna lähtö täältä kotoa ja torstaina aikasin aamulla lentokoneella kauas pois.
10kk on melko pitkä aika, mutta kyllä sieltä takasin tullaan.
Ajattelin että blogin kirjottaminen vois olla hyvä tapa pitää yhteyttä Suomeen, kun järjestö kovasti kieltää puhelimen/sähköpostin (ja FBn) avulla yhteydenpidon.
Koitan kirjotella tänne kuulumisia ja ehkä jopa lisätä kuviakin ajan ja tilaisuuksien mukaan.
Ekat viikot voi olla sellasta heilumista ettei koneella ehdi käymään, mutta jossain vaiheessa sitten.

Ja niille jotka ei vielä tiedä, asustelen sit Oregonissa Brightwoodin pikkukaupungissa. Oregon sijaitsee mukavasti siinä Yhdysvaltojen länsirannikolla ja kotikaupungista reilu 100 mailia Tyynenmeren rannalle. Koulua käyn 10 mailin päässä, 1399 muun oppilaan kanssa.
Kotikaupungista vajaa 40 mailia osavaltion metropolikeskukseen, Portlandin kaupunkiin, jossa reilu 2 miljoonaa asukasta, kivakiva.

Niin ja matka alkaa viikon valmennuksella New Yorkissa!

Ps. matkalaukku pakattu, kaikki valmista!